Graduate Sharing

  • Life, Health & Leisure
    • 曾燕填

      曾燕填

      • 體適能訓練及管理高級文憑二年級
      體適能培訓及管理高級文憑課 程為學生提供200小時的實習機會。過去一年,我和另外六位同學選擇了在嶺南大學學生服務中心體育部進行實習,協助籌辦不同的大專運動比賽及體育活動,讓我認識了各項比賽的球例以及接觸一些較冷門 的運動,實在獲益良多。
    • 季芷晴

      季芷晴

      • 2019年體適能培訓及管理高級文憑課程畢業生
      • 升讀香港教育大學科學教育榮譽學士(運動科學) 課程三年級
      在LIFE就讀期間我了解到關於運動的科學知識、宣傳活動的策略及有機會到復康中心實習。我參加了大學籃球隊及田徑隊,有機會參與各項比賽及校隊周年晚宴活動。在這裡的學習經歷讓我更清晰自己的目標,可以成功升讀心儀的大學。
    • Chung Chi On

      Chung Chi On

      • Graduate of Higher Diploma in Fitness Training and Management 2020
      • Year 3, Bachelor of Social Sciences (Honours) in Sport and Recreation Leadership, Hong Kong Baptist University
      Thank to LIFE, my life has been bountiful and beautiful! Time flies. After studying at LIFE for two years, I have met a lot of classmates who are passionate about sports. Also, the courses offered are dynamic and rich in content. It has prepared me well to be a fitness coach. Broadening my horizon, the internship therein offered me an opportunity to apply what has been learnt. In addition, we enjoyed fascinating college life with wellequipped facilities like the gymnasium and sports ground. The scholarships count. For both instructors and classmates at LIFE, who played a pivotal role for my articulation to HKBU, I am always grateful.
    • 梁智偉

      梁智偉

      • 2020年體適能培訓及管理高級文憑課程畢業生升讀香港浸會大學運動及
      • 康樂領袖學社會科學學士(榮譽)課程三年級
      在修讀體適能培訓及管理高級文憑課程後,我獲得了關於體適能、健康護理以及運動科學等方面的知識,當中包括不同年齡的運動需求、完善的體適能訓練制定、健身器械的指導以及運動創傷方面的知識。LIFE亦提供了不同的實習機會予學員,而我亦被分派至健身中心實習。在學期間,我參加了大學龍舟隊,期間亦參加了不少比賽。感謝LIFE的老師以及同學兩年的陪伴,使我能夠看清楚前路,增添我更多對未來的選擇。